Bodrum’da Sahte Rezervasyon Alarmı

Bodrum’da Sahte Rezervasyonlar Yüzünden Turistler Mağdur Oluyor

Yerli ve yabancı turistler, Muğla’nın Bodrum ilçesinde sahte rezervasyonlar nedeniyle mağdur duruma düşmeye başladı. Bodrum’un turizmci iş insanı Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi sorunlara yol açtığını vurgulayarak, vatandaşları uyardı.

Temmuz ayının ikinci haftasında Bodrum’da başlayan yoğunlukla birlikte, sahte rezervasyon kaynaklı dolandırıcılık vakaları artmaya başladı. Bodrum’a tatil için gelen birçok turist, internet üzerinden yaptıkları otel ve villa rezervasyonlarının sahte olduğunu fark ederek mağdur duruma düşüyor. Bodrum’daki Azka Otel’in sahibi Bülent Kaya, sosyal medyada dolaşan sahte tatil ilanlarının ciddi mağduriyetlere yol açtığını belirterek, vatandaşları uyarıyor. Kaya, “10 bin TL’lik tatili 8 bine bulduğunu sananlar kandırılıyor. Otelin kapısına geldiklerinde rezervasyonları olmadığını öğreniyorlar. Sonra da ne yazık ki yapılacak pek bir şey kalmıyor” şeklinde konuştu.

Temmuz ayında genel doluluk oranlarının iyi olduğunu ancak özellikle dış mekan işletmelerinde düşüş yaşandığını belirten Kaya, bilgi kirliliğinin en büyük nedenlerinden birinin sosyal medya olduğunu dile getirdi.

Kaya, özellikle sosyal medya reklamlarıyla ‘çok ucuza tatil’ vaat eden kişi ve platformlara karşı vatandaşların dikkatli olması gerektiğini vurgulayarak, “Ucuz ilanlara kanmayın, işletmeyi mutlaka arayın. İnsanlar sorgulamadan ödeme yapıyor. Sonra dolandırıldığını fark ediyor ama iş işten geçmiş oluyor. En azından işletmeyi arayıp ‘Sizinle çalışan bir firma mı?’ diye sormak bir telefon kadar kolay. Ama yapılmıyor” dedi.

Bazı tatilcilerin beş yıldızlı otellerle bütçe dostu seçenekleri karşılaştırdığını ifade eden Kaya, “Herkes en iyi yerde, en lüks otelde tatil yapmak istiyor ama fiyatlar buna göre değişiyor. Fiyat farkı; lokasyondan, giderlerden, personel kalitesinden kaynaklanıyor. Bunu göz ardı etmek yanlış kıyaslamalara yol açıyor” diye konuştu.

Sosyal medyada dolaşan olumsuz yorum ve videoların, turistlerin davranışlarını da etkilediğine dikkat çeken Kaya, “Yerli ve yabancı turistler artık otelden dışarı çıkmamayı tercih ediyor. Bu da bölge esnafını olumsuz etkiliyor. Aslında uçuş sayılarında ya da otel doluluklarında büyük bir düşüş yok, ama dış harcamalar azalıyor” şeklinde konuştu.

Bülent Kaya, sosyal medya üzerinden yapılan manipülatif paylaşımların takipçi ve izlenme uğruna insanların tatil planlarını bozduğunu belirterek, hem vatandaşların daha bilinçli hareket etmesi hem de sosyal medya platformlarının daha sıkı denetlenmesi gerektiğini vurguladı. – MUĞLA

Related Posts

Dış ticarette ihracat arttı, Şimşek sevindi

Ticaret Bakanı Ömer Bolat, 2025 yılı Temmuz ayına ilişkin dış ticaret verilerini açıkladı. Bolat’ın açıkladığına göre temmuzda Türkiye’nin mal ihracatı, geçen senenin aynı ayına göre yüzde 11 arttı ve 25 milyar dolar oldu. İhracat, geçen sene …

Cevdet Yılmaz’la görüşen TÜRK-İŞ Başkanı Atalay: Son teklif olumluya yakın

Cevdet Yılmaz’la görüşen TÜRK-İŞ Başkanı Atalay: Son teklif olumluya yakın

İzmir’de ekmeğe zam: 200 gram ekmek 15 lira

İzmir’de ekmeğe zam: 200 gram ekmek 15 lira

Ticaret Bakanlığı bazı şirketlerin “sektörel dış ticaret şirketi” statüsünü geri aldı

Ticaret Bakanlığı bazı şirketlerin “sektörel dış ticaret şirketi” statüsünü geri aldı

Türkiye ile Avrupa arasında köprü olan lojistik devi iflas bayrağını çekti

Türkiye ile Avrupa, Orta Asya ve Orta Doğu ülkeleri arasında lojistik hizmetleri sunan İstanbul merkezli 13 yıllık lojistik firması Bulung Lojistik konkordato ilan etti.

Yarın son gün! Ücreti 495 katına çıkacak

Eski tip sürücü belgelerinin yenilenmesi için tanınan süre yarın sona eriyor. 1 Ocak 2016’da başlayan yenilenme süreci önceden üç kez uzatıldı. Ehliyet yenilemelerinin son günü sürecinde nüfus müdürlüklerinde yoğunluklar oluştu. ÜCRET YAKLAŞIK 495 …